# 6 . Daihatsu Mira.


this post pasal jenis kereta Daihatsu Mira yang orang kite selalu sibuk nak convert-convert ni. Kebanyakan pengguna kereta Kancil dan Viva di Malaysia kini sudah berminat untuk menconvertkan kereta mereka mengikut kehendak masing-masing.yela, sape berpuas hati dengan design kereta yang asal kan? mesti nak tukaq sport rim la, tambah lips and macam-macam lagi. even yang pakai Honda Civic FD2 pon sibok kemain nak convert Mugen lah, itu ini, walaupon sememangnye kereta tu dah sematt :).

mende nie berlaku begitu sebab banyak kedai-kedai half-cut sekarang gila untuk menjual barang-barang nie dengan murah. lepas tu muncul pulak garaj-garaj yang menjual barang-barang kereta nie terutamanya K-Car macam kancil dan viva. so, x kesah la sekarang kita tengok macam-macam pesen kancil yang ade kat atas jalan. tak gaye kancil yang perodua buat dah. viva ponnn same :) kalau nak kenal jenis-jenis die, tengok pada lampu dan bumper depan kereta tersebut.

kat bawah nie ade model-model kereta Daihatsu yang orang sekarang dok sibok nak convert-convert.

Mira TRXX



Mira L 200


Mira L2 Moderno


Mira L300 Opti


Mira Classic


Mira RV 4 


Mira L 500




Mira L 502


Mira L 512 Hello Kitty


Mira L 512 TRXX

 


Mira Avy N/A (untuk Viva )


Mira Avy RS  ( untuk Viva )


lastly, my favourite model. i hope i will get this one soon. :)
Mira L 2s TRXX













sooooo.. nie lah model-model yang terdapat yang daihatsu buat keluar. so, sape-sape berminat, boleh la carik barang-barang tu kat halfcut-halfcut yang ade. dan jangan beli sebarangan. takot-takot kene tipu. bagi sape-sape yang berduet la kan. heheeehe! pada model tu ,mungkin ade kesilapan sket, yela.aku bukan duta daihatsu kat melesia. tapi semua tu jenis-jenis yang biasa jumpa kat Malaysia. hope one day, i will get Mira L2s for me soon. im so addict with K-Car. happy reading pees :)

4 comments:

shedameor said...

mira RV4 sempoi. hehe

tukang kata said...

hah...memang sempoi..tapi mahal amat..

Noor Maizan said...

kenari takleh renovate bg cun gak ke,nak gak T___T

im dude (NYET) said...

terbaek lh !!