# 7 . Place that we should go 1 : Jiuzhaigou Valley,China

okay, yang nie first post aku pasal tempat yang terbaek untuk kita lawat *kalau lah mampu*. dari gambar yang aku tengok kat google, memang terbaik tempat nie. nak pergi tu tak tahu lah bile berpeluang,kan? tapi, kalau ade rezeki nak pegi melancong outstation, maybe aku nak pegi sini kot. sebab " it's heaven of panorama photography ". aku suka gambar panorama, and aku memang suke mencari port-port yang cantik untuk amik gambar. adakah patot aku masokkan tempat nie sebagai wishlist? hahah.. melampau plak rase.

Jiuzhaigou Valley nie bermaksud lembah sembilan kampung dalam bahasa cina. terletak di tepi Plateau Tibet Himalaya yang terdapat beberape air terjun dan tasik yang berwarna. kawasan nie terletak di kawasan pergunungan, so sejuk la kawasan die. dan valley nie jugak tersenarai sebagai khazanah dunia pada tahun 1992 dan diprotect sepenuhnya dari aktiviti pembangunan manusia .


 Five Flower Lake.






Rhinoceres Lake



Nourilang Waterfall


Sleeping Dragon Lake, Sparkling Lake




yang lain-lain bawah nie aku taktahu ape name, sbb aku bukan embessador China kat mesia. hahaah! tapi tempat nie sangat menarik buat aku.






so, sape-sape nak g vication outstation ngan family. racun diorang, suruh pegi sini.hahaa! atleast dapat ketenangan yang maksima kalau korang tempat nie. tempat nie jaoh dari tempat orang, dan ade beberapa kampung je dekat-dekat sni. so, thanks  for reading, happy peeps :)

 



No comments: